• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Politika
  • Magazin
  • Spor
  • Asayiş
    Vefat Edenler
  • Sağlık Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Eğitim Yerel Genel Çevre
  • Ara
SON DAKİKA:
15:48
Karaman'da 4 Günlük Festival Coşkusu Başlıyor
13:37
TBMM'de Karaman Vurgusu: Osman Sağlam'dan 37. Yıl Konuşması
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Mersin'de Üretici Kadın Stantları kadınların en büyük destekçisi oldu
Genel
Yayınlanma: 27 Eylül 2023 - 10:32
Güncelleme: 27 Eylül 2023 - 10:50

Mersin'de Üretici Kadın Stantları kadınların en büyük destekçisi oldu

Mersin Büyükşehir Belediyesinin Üretici Kadın Stantları, kentteki kadınların iş yaşamına destek oluyor. Evde üretim yapan kadınların yanı sıra, işyeri olan kadınların da katıldığı Üretici Kadın Stantları, iş yaşamına katkı sunuyor.

Genel
27 Eylül 2023 - 10:32
Güncelleme: 27 Eylül 2023 - 10:50
Yorumlar
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Mersin'de Üretici Kadın Stantları kadınların en büyük destekçisi oldu
Mersin Büyükşehir Belediyesinin Üretici Kadın Stantları, kentteki kadınların iş yaşamına destek oluyor. Evde üretim yapan kadınların yanı sıra, işyeri olan kadınların da katıldığı Üretici Kadın Stantları, iş yaşamına katkı sunuyor.

Mersin Büyükşehir Belediyesi, kentte yaşayan kadınların iş yaşamına destek ve umut ışığı olmaya devam ediyor. O kadınlardan biri de seramik üreticisi Melda Seylan Say oldu. 2020 yılında İstanbul'dan Mersin'e taşınıp yeni bir hayat kuran Melda Say, Pozcu'da kendi ürettiği seramikleri sattığı bir işyeri açtı. İşyerini 2020 yılında açan, ancak pandemi dönemine denk geldiği için satış yapamayan Melda Say, durgun bir dönem geçirdi. Melda Say, 2021 yılında arkadaşının önerisi üzerine, Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığının Üretici Kadın Stantları projesi ile tanıştı.

Belirli aralıklarla açılan Üretici Kadın Stantlarında satış yapmaya başlayan Melda Say'ın, kısa sürede hem satışları arttı hem de işyerinin bilinirliği arttı. Pazarda alışveriş yapan müşteriler, Melda Hanımın aynı zamanda kafe olan işyerini sık sık ziyaret etmeye başladı. Bu sayede hem çevresi hem de satışları artan Melda Say, artık kardeşi Oya Say'ın da desteği ile daha fazla kitleye ulaşmanın planlarını yapıyor.

"Büyükşehirin stantları, satış oranımızı çok yükseltti"

Üretici kadın Melda Say, iş yerlerinde seramik üretimi yaptıklarını anlatarak, kız kardeşi Oya Say ile birlikte çalıştıklarını ifade etti. İş yerlerini 2020 yılında açtıklarını ve pandemi dönemine denk geldiği için de zorlu bir süreç geçirdiklerini aktaran Melda Say, "Pandemide satışlarımız çok durgundu. Tabi insanlar evden çıkamıyordu ve aylık satışlarımız çok düşüktü. Arkadaşımın vasıtasıyla, belediyenin açmış olduğu ve üretici kadınlara destek verdiği stantlara katıldık. Onlar satış oranımızı çok yükseltti. Yeni insanlarla tanıştık. Orada tanıştıklarımız tabi ki dükkâna geldiler ve ders vermeye başladık. Onlar da başkalarına söyledi. Böyle böyle ulaştığımız kitle genişledi. Bu stantların bize çok faydası oldu" dedi.

Pandemi dönemindeki satışları ile üretici kadın stantlarına katıldıktan sonra yaptıkları satışları da kıyaslayan Say, "Tabi stantlara katıldığımız için satışlar çok daha genişledi. Çünkü orada insanlarla direkt iletişim kuruyoruz, ürünleri görüyorlar, bizimle tanışıyorlar. Sonrasında da oradan alışveriş yapanlar, çevrelerine de söylüyor. Orada bütün ürünlerimizi dükkândaki kadar göremeseler de orada gördüklerini merak edip dükkâna gelmeleri bizim için artı bir durum oluyor" diye konuştu.

"Stantlar büyük bir avantaj"

Bir kadın olarak Büyükşehir Belediyesinin üretici kadın stantlarından büyük memnuniyet duyduğunu ifade eden Say, buralarda rahatlıkla satış yapabildiklerinden de söz ederek, "Mesela özel günlerde dükkanda yaptığımız satış, stantlar kadar iyi olmuyor. Biz özel günlerde stantlarda daha fazla satış yapabiliyoruz. O yüzden özel günlere bayılıyoruz. Evde üretenler için de bence en güzel destek onlara. Çünkü dükkân açmak bu koşullarda biraz zor. Evde de haliyle satış yapamayacakları için ürünlerini dışarıya taşıyorlar. Stant, onların dükkanları oluyor. Bu onlar için büyük bir avantaj ve çok güzel oluyor. Çok da memnunlar" ifadelerini kullandı.

Üretici kadın stantlarını sosyal açıdan da değerlendiren Say, "Stantların birbirimize de çok katkısı oluyor. Malzeme alırken bile, 'Siz nereden aldınız? Biz buradan aldık' gibi avantajlı şeyler olduğunda haberleşiyoruz. Bunlar da çok kıymetli" dedi.

Melda Say'dan kadınlara verdiği değer için Başkan Seçer'e teşekkür

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer'e de teşekkürlerini ileten Say, "Kadınlara verdiği değer ve kadınların üretime katkı sağlamaları için yaptıkları projeler için minnettarız" diye duygularını ifade etti. Kadınlara da seslenen Say, "Üretmek zaten çok güzel. Ürettikleri bir şeyin satılması da çok güzel. Evde küçücük bir boncukla bu işlere başlayabilirler" diye konuştu.


İHA
  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
12. Yargı Paketi TBMM'de: Yargıda Kapsamlı Değişiklikler Geliyor
12. Yargı Paketi TBMM'de: Yargıda Kapsamlı Değişiklikler Geliyor
Covid Aşılarında Yeni Sonuç
Covid Aşılarında Yeni Sonuç
Hemşehrimiz Recep Öztürk Bandırma Kaymakamlığına Atandı
Hemşehrimiz Recep Öztürk Bandırma Kaymakamlığına Atandı
Muharrem Ayı Başladı: Hicrî Takvimde Yeni Yıl Heyecanı
Muharrem Ayı Başladı: Hicrî Takvimde Yeni Yıl Heyecanı
Son Haberler
Karaman'da 4 Günlük Festival Coşkusu Başlıyor
Karaman'da 4 Günlük Festival Coşkusu Başlıyor
TBMM'de Karaman Vurgusu: Osman Sağlam'dan 37. Yıl Konuşması
TBMM'de Karaman Vurgusu: Osman Sağlam'dan 37. Yıl Konuşması
Karaman Yaz Festivali İçin Geri Sayım: Ünlü Sanatçılar Sahne Alacak
Karaman Yaz Festivali İçin Geri Sayım: Ünlü Sanatçılar Sahne Alacak
Karaman'da Hükümlülere Meslek Kapısı: Cezaevinde Fırın Açıldı
Karaman'da Hükümlülere Meslek Kapısı: Cezaevinde Fırın Açıldı
Karaman'da Yılların Gizemi Mahkeme Kararıyla Sonuçlandı
Karaman'da Yılların Gizemi Mahkeme Kararıyla Sonuçlandı
4 bin yıllık lezzetin yeni markası Kayseri'den: "Cadının Evi"
4 bin yıllık lezzetin yeni markası Kayseri'den: "Cadının Evi"

Ana Sayfa
Gündem
Siyaset
Ekonomi
Dünya
Politika
Magazin
Spor
Asayiş
Sağlık
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Yerel
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Vefatlar
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Vefatlar
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Karaman Postası Karaman Haber | logoki

Yazılım: Tumeva Bilişim

Sponsorlu bağlantılar; www.karamanguncel.com Karaman Haber Karaman