• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Gündem
  • Siyaset
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Politika
  • Magazin
  • Spor
  • Asayiş
    Vefat Edenler
  • Sağlık Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Eğitim Yerel Genel Çevre
  • Ara
SON DAKİKA:
11:09
Gazeteci Mehmet Çetin Sağlığına Kavuştu, Teşekkür Mesajı Yayımladı
10:00
İstiklal Ortaokulu'ndan Proje Sergisi ve Kermes Daveti
08:34
Karaman Polisi Suçlulara Göz Açtırmadı
08:10
Ağır Grip Geçiriyordu: Genç Polisin Ani Ölümü Şoke Etti
Video Galeri Foto Galeri Yazarlar Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Sağlık
  3. O yiyeceklerden yiyen depresyona giriyor! Uzmanlar açıkladı: "Karbonhidrat ve yağ oranı yüksek yiyecekler depresyona sebep oluyor"
Sağlık
Yayınlanma: 28 Kasım 2024 - 23:31

O yiyeceklerden yiyen depresyona giriyor! Uzmanlar açıkladı: "Karbonhidrat ve yağ oranı yüksek yiyecekler depresyona sebep oluyor"

Colorado Boulder Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma, yüksek yağlı yiyeceklerin bağırsak sağlığını bozabileceğini ve kaygıyı artırabileceğini ortaya koydu. Fareler üzerinde yapılan deneyde, yüksek yağlı diyetle beslenen farelerin, serotonin üretiminde değişiklikler ve daha fazla kaygı gösterdiği belirlendi.

Sağlık
28 Kasım 2024 - 23:31
Yorumlar
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
O yiyeceklerden yiyen depresyona giriyor! Uzmanlar açıkladı:
Colorado Boulder Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yüksek yağlı yiyeceklerin bağırsak bakterilerini bozabileceğini, davranışları değiştirebileceğini ve bağırsak-beyin ilişkisine bağlı olarak kaygıyı artırabileceğini gösterdi.

 

İKİSİ KIYASLANDI

Profesör Christopher Lowry ve ekibi, yüksek yağlı diyetlerin etkilerini anlamak için ergen fareler üzerinde bir deney yaptı. İki gruba ayrılan farelerin ilk grubuna, yaklaşık yüzde 11 yağ içeren standart bir diyet verilirken, diğer grup doymuş hayvansal yağlardan oluşan yüzde 45 yağ içeren yüksek yağlı bir diyetle beslendi.

 

STRES VE KAYGIYI ARTTIRIYOR

Araştırmacılar, dokuz hafta boyunca farelerin bağırsak bakterilerini dışkı örnekleri aracılığıyla izleyip, davranışlarını değerlendirdiler. Araştırma sonucunda yüksek yağlı diyetlerle beslenen farelerin, kontrol grubuna kıyasla daha fazla kilo aldığı tespit edildi. Yüksek yağlı diyetle beslenen farelerin, özellikle dorsal rafe çekirdeği olarak bilinen beyin sapı bölgesinde, serotonin üretimi ve sinyallemesinde rol oynayan üç genin daha yüksek ekspresyonu taşıdığı gözlendi. Bu alanın stres ve kaygı ile ilişkili olduğu belirtildi.

 

OLUMSUZ ETKİLİYOR

Bilim insanları, bu çalışmanın diyet, bağırsak sağlığı ve zihin arasındaki karmaşık ilişkiyi ortaya koyduğunu açıkladı. Karbonhidrat ve yağ oranı yüksek yiyeceklerin, kısa süreli rahatlık sağlasa da kaygı ve depresyona neden olduğu ayrıca genel sağlık üzerindeki uzun vadeli etkilerinin insan vücudunu olumsuz etkilediği aktarıldı.

 

KRONİK HASTALIKLARLA DA İLİŞKİLİ

Dengeli beslenmeyi tercih etmenin hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı korumak için önemli olduğunu belirten uzmanlar, sağlıksız yağlar içeren besinlerin, kronik hastalıklarla ilişkilendirildiğini de bildirdi. Ayrıca bu tür yiyeceklerin, bağırsak sağlığını ve kaygıyı etkilemenin dışında, vücutta iltihaba neden olabileceği ifade edildi.

()

Önceki İçerik Sonraki İçerik

  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Polen yoğunluğu başladı: Uzmanlardan alerji uyarısı
Polen yoğunluğu başladı: Uzmanlardan alerji uyarısı
Yediği et ölümden döndürüyordu! Boğazından 5 santimlik kemik çıktı
Yediği et ölümden döndürüyordu! Boğazından 5 santimlik kemik çıktı
Karaman Sağlıkta Çağ Atlıyor! Ek Hastane Binasında Sona Doğru
Karaman Sağlıkta Çağ Atlıyor! Ek Hastane Binasında Sona Doğru
Yemek sonrası göğsünüz yanıyorsa dikkat! Herkes reflü sanıyor ama...
Yemek sonrası göğsünüz yanıyorsa dikkat! Herkes reflü sanıyor ama...
Son Haberler
Gazeteci Mehmet Çetin Sağlığına Kavuştu, Teşekkür Mesajı Yayımladı
Gazeteci Mehmet Çetin Sağlığına Kavuştu, Teşekkür Mesajı Yayımladı
İstiklal Ortaokulu'ndan Proje Sergisi ve Kermes Daveti
İstiklal Ortaokulu'ndan Proje Sergisi ve Kermes Daveti
Karaman Polisi Suçlulara Göz Açtırmadı
Karaman Polisi Suçlulara Göz Açtırmadı
Ağır Grip Geçiriyordu: Genç Polisin Ani Ölümü Şoke Etti
Ağır Grip Geçiriyordu: Genç Polisin Ani Ölümü Şoke Etti
Karaman'da Mangal Ateşi Az Kalsın Felakete Yol Açıyordu
Karaman'da Mangal Ateşi Az Kalsın Felakete Yol Açıyordu
50 yıl sonra gelen devrim! Astım ve KOAH için çığır açan tedavi yöntemi keşfedildi...
50 yıl sonra gelen devrim! Astım ve KOAH için çığır açan tedavi yöntemi keşfedildi...

Ana Sayfa
Gündem
Siyaset
Ekonomi
Dünya
Politika
Magazin
Spor
Asayiş
Sağlık
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Yerel
Genel
Çevre
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Vefatlar
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Siyaset
  • Spor
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Biyografiler
  • Vefatlar
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Karaman Postası Karaman Haber | logoki

Yazılım: Tumeva Bilişim

Sponsorlu bağlantılar; www.karamanguncel.com Karaman Haber Karaman